Bipolar bozukluk adı konulan bu hastalık ruhsal bir hastalık olarak bilinmekle birlikte iki uçlu bozukluk olarak da bilinir. İki uçlu bozukluk ile iki döneme dikkat çekilir. Bunlardan ilki taşkınlık dönemi adı verilen dönemdir. Diğer dönem ise çökkünlük yani depresif dönem olarak adlandırılır. Hastalığın bu iki evresi birbirini takip eden bir döngü içerisinde seyreder.

Yatışma dönemi ve alevlenme dönemlerinin oluşumunda kişi hastalığını bariz belli eder. Fakat bu dönemlerin yaşanmadığı normal süreçlerde kişi gayet sağlıklı ve normal bir bireymiş gibi görünür. Hatalığın ataklarının süresi bazen bir hafta bazen ise haftalar sürebilir. Geçirilen bu atakların süreleri ise birbiriyle aynı olmaz. Geçirilen ataklar kişiden kişiye atağın şiddet boyutu olarak değişkenlik gösterir.

blue
Bipolar Bozukluk Nedir, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bipolar Bozukluk Belirtileri

Bipolar bozukluk belirtileri şunlardır:

Bunlara ek olarak kafada oluşan intihar düşüncelerinin olması

Bipolar Bozukluğu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bipolar bozukluk adı verilen bu hastalığın tedavisi genellikle koruyucu, önleyici denilen tedavi adı altında yapılır. Genel anlamıyla bir tedavisi olmayan bu şikâyet ile başvuran kişilerde atakları önlemek için koruyucu tedaviler uygulanır. Uzman hekim tarafından iletişimde olan hasta için uygun görülürse ilaç tedavisine başlanır.

Bu tedavinin yanı sıra hasta ile iletişime geçilerek durum detaylı bir şekilde anlatılır ve hastanın da bu noktada dikkat edeceği ve hayatından bir şeylerin değiştirmesi gerektiği önemli bir şekilde vurgulanır. Uzman hekim ve hastanın bu şekilde senkronize bir süreç ilerletmesi hastanın durumu açısından olumlu sonuçlar doğurur.

Uyulması gerekilen ve önerilen ilk adımlardan birisi stresli ortamlardan ve olaylardan uzak durmaktır. Kullanılıyorsa eğer alkol ve zararlı madde kullanımından uzak durarak hayatı yeniden düzene sokmak listenin başında olan önerilerden bir kaçıdır. İlaçları düzenli kullanıp, uzman hekime düzenli gitmektir. Bunların yanı sıra düzenli uyku, beslenme ve egzersiz yapmak şikâyetlerinizi azaltacaktır.