Böbrek hastalığı tıbbi bir hastalıktır. Soğuğa dayalı olarak veya bazı darbeler sonucunda oluşabilen bir hastalıktır. Genel olarak böbrek hastalığı yanlarda, sırtlarda ve karın bölgesi tarafında hissedilen bir ağrıdır. Böbrek ağrısı bazen sırt ağrısı ile karıştırılabilmektedir.

Böbrek hastalığı bazen ciddi bir hastalığın göstergesi de olabilmektedir. Bunun için ağrı hissedildiği takdirde bir doktora gitmekte fayda vardır. Hastalığının tedavi edilmesi erken olmalıdır. Çünkü ne kadar erken tedavi edilirse daha ciddi bir hale gelmesine engel olunur.

kis soguklarina karisi bobrekleri koruma yollari 1541331916 8075
Böbrek Ağrısı

Böbrek Rahatsızlığının Nedenleri

Böbrek hastalığına neden olabilecek birçok sebep vardır. Dehidrasyon böbrek hastalığının sebeplerinden biridir. Gün içerisinde yeteri miktarda tüketilmeyen su böbrek hastalığına neden olur. Böbrek hastalığının tedavisi için doğal ve bitkisel yöntemler kullanıldığı gibi normal tıbbi yollarla da çözümü söz konusudur.

Ancak genel olarak şiddetli böbrek ağrılarında tıbbi çözümlere başvurmakta fayda vardır. Böbreklerde oluşan hasarlar genel olarak kalıcıdır. Böbrek hastalığının ciddiyetine göre ve sebep olan etmene göre tedavi yöntemleri değişebilmektedir. Böbrek ağrıları ve yetmezliği tedavi edilmez ise daha başka hastalıklara sebep olabilir.

Böbrek Ağrısının Neden Olabileceği Durumlar

Böbrek ağrısına neden olan en önemli et anlardan biri az miktarda su tüketilmesidir. Sigara kullanmak ve alkol tüketmek Böbrek hastalığına neden olabilmektedir. Diyabet böbrek hastalıklarına sebep olabilmektedir.

Diyabet nedeniyle böbrek yetmezliği ortaya çıkabilmektedir. Aşırı yüksek tansiyonda böbrek yetmezliğine neden olabilmektedir. Kalp krizi veya kalp hastalıkları böbrek yetmezliğine sebep olabilmektedir. Ayrıca alınan bir darbe sonucu da böbreklerde ağrı oluşabilmektedir. Veya bazen soğuklar nedeniyle de böbreklerde ağrı oluşabilmektedir. Böbreklerde veya İdrar yolunda oluşan taşlar idrar akışını engelleyerek böbrek hastalıklarına neden olabilir. Oluşan bu hasar kalıcı olabilmektedir.

Böbreklerin birçok tedavi yöntemleri mevcuttur. Böbrek yetmezliği oluşan bir durumda böbrek nakli yapılabilmektedir. Obezite hastalığı da böbrek hastalıklarına yol açabilmektedir. Ayrıca ailesinde böbrek hastalığı bulunan bireylerde bu hastalığın bulunma oranı daha yüksektir. Bazı sebeplerden ötürü de böbrekte hafif ağrılar oluşabilmektedir. Doktor tavsiyesi ile bu ağrılar ilaçlar yardımı ile hafif edilebilmektedir. Sağlıklı beslenmemek de böbrek hastalıklarına sebep olabilmektedir.