Sendrom olarak da adlandırılan fibromiyalji, kişilerin kas sistemlerinde genel olarak hissettikleri ağrı ve güçsüzlük durumudur. Fibromiyalji görülen kişilerde genellikle aşırı derecede halsizlik oluşur. Sendrom uyku alışkanlıklarının bozulmasına neden olabilecek kadar uzun sürebilir. Aynı pozisyonda sürekli çalışma gösteren bireylerin boyun kaslarında fibromiyalji görülme sıklığı çok fazladır.

muscular man use handles neck relieve pain isolated white background
Boyun Kaslarında Fibromiyalji

Fibromiyalji Oluşumunun Nedenleri

Yapılan klinik araştırmalara göre fibromiyaljiye neden olan etkenler net bir şekilde belirlenememiştir. Ancak yine de yapılan testlerin sonuçlarına göre insanların yaşadıkları büyük travmalar, geçirdikleri yüksek orandaki enfeksiyonlar ve her hastalığın ana nedeni stres fibromiyaljiyi tetikleyen etkenlerdendir. Genetik bağlılık da hastalığın oluşmasında etkilidir. Bu nedenle hastalık genellikle aile bağı olan kişilerde görülür.

Fibromiyalji Belirtileri Nelerdir?

Fibromiyalji ana olarak bir ağrı hastalığıdır. Dolayısı ile ilk belirtisi de ağrıda hassasiyet yaşanmasıdır. Ağrı hassasiyeti daha önce ağrımayan ya da az ağrıyan bölgelerin daha net ve rahatsız edici bir şekilde ağrımasıdır. Vücutta bulunan hassas noktalardan en az on bir tanesinde görülen ağrı hassasiyeti varsa fibromiyalji tanısı koyulur. Hastaların çoğunda görülen ağrı bölgesi ense, baş arkası, omuzlar ve üst göğüs kısımlarıdır. Hastalığın bir diğer belirtisi de karıncalanma hissinin çok sık yaşanmasıdır. Hastalığın belirgin iki belirtisinden başka uyku bozuklukları, yorgunluk, halsizlik, baş ağrısı, depresyon, uyku alamama şikâyeti, anksiyete, stres, dikkat dağınıklığı ve nedensiz bir şekilde karın boşluğunda oluşan ağrılar da hastalığın belirtileri arasında yer alıyor.

Fibromiyalji Nasıl Tedavi Edilir?

Fibromiyalji rahatsızlığı hasta ve doktorun ortaklaşa yaptıkları bir tedavi yöntemi ile iyileştirilir. Hastalığın ilk evrelerinde fark edilmesi hastanın doktorun verdiği direktiflere uyarak kendi kendine iyileştirme tekniğidir. Bu teknikte hasta gün boyu uzun süre aynı pozisyonda durmamaya özen gösterir. Böylece ağrının oluşmasına neden olan fiziksel durumlar ortadan kaldırılmış olur. Hastalığın ileriki evrelerinde ise hastanın yaşamındaki hareketlerine dikkat etmesine bir de ilaç tedavisi eklenir. Fiziksel terapilerin eşlik ettiği ilaç tedavilerinde ilacın kullanılmasının ana nedeni hastanın yaşadığı dayanılmaz ağrıların şiddetini azaltmak içindir. Böylece hasta psikolojik olarak kendisini daha rahat hisseder ve iyileşmede kolayca yol alır.