Vitaminler gündelik yaşamda insanlar için son derece önem taşıyor. Sağlıklı bir yaşam için de insanların yeteri düzeyde, yani az ya da aşırıya kaçmadan vitamin gereksinimini karşılaması gerekiyor. Aksi halde farklı türden sağlık sorunları insanların karşısına çıkabiliyor. İşte insanların doğumdan ölüme kadar hayatlarında en çok gereksinim durduğu vitaminlerin başında D vitamini geliyor.

bigstock Foods Containing And Rich In V 267907135
D Vitamininin Önemi

Öncelikli olarak D vitamini nedir sorusunun yanıtını vermek gerekir ise D vitamini fosforun ve  kalsiyumun sindirim sisteminde emilimi ve kullanımı ile  ilgili olarak bilhassa çocukların büyümesi için ihtiyaç duyulan vitamin türüdür.

Kişilerde D vitamini hangi yaşta olursa olsun yeteri düzeyde alınmaz ise kemiklerde ciddi anlamda sorunlar yaşanabilir. D vitamini eksikliği görülür ki bu da insanların zamanında ve doğru bir biçimde tedavi edilmez ise ciddi anlamda sorunlar yaşamasına neden olur. Kanser, kemik erimesi, şeker hastalığı ve hatta kalp sağlığı sorunları görülebilir.

D Vitamini Nelerde Bulunur?

D vitamini içeren besin maddeleri şu şekildedir: Süt elbette D vitaminin en çok bulunduğu besin maddesidir. Bunun dışında yoğurt, kefir, peynir, tereyağı, ton balığı, somon balığı, karaciğer, yumurta sarısı, uskumru, patates, mantar, yulaf, maydanoz, ısırgan otu, yonca, balıkyağı ve istiridye bulunan başlıca besin maddeleridir.

Güneşin ise en temel D vitamini kaynağı olduğunu belirtmek gerekir. Günde 15 dakika mevsim ayırt etmeksizin güneş ışığı almak günlük D vitamini karşılanması için son derece doğal bir yöntemdir.

D Vitamini Eksikliği Belirtileri

D vitamini eksikliği olan kişilerde görülen başlıca sorunlar şunlardır. Sürekli olarak üşüme. Soluk bir ten. Baş ağrısı. Depresyon. Denge problemi. Genel vücut ağrısı. Kuvvet kaybı. Değişken ruh hali. Eklem ve parmaklarda görülen ağrı. Gözaltı morlukları. Sık sık terleme. Kilo alamama

D Vitamni Eksikliği Tedavisi

Yukarıda adı geçen belirtilere rastlandığı zaman hiç zaman kaybetmeden bir uzman hekime gidilmesi gerekir. Doktor D vitamini eksikliği teşhisi koyduğu zaman o zaman hastanın durumuna göre D vitaminin eksikliğinin giderilmesi için farklı türden tedaviler uygular. İlaç tedavisi, özel bir diyet programı ve elbette güneşten daha çok faydalanması istenir.

İşin en önemli püf noktası ise her şart altında dengeli ve sağlıklı bir beslenme biçimi olmasıdır. O zaman D vitamini eksikliği olmaz.