Diş eti çekilmesi, diş etinin, diş kökünü açıkta bırakacak bir biçimde geri çekilmesidir. Diş eti çekilmesi, bir tek dişte görülebildiği gibi birden fazla dişte de aynı anda görülebilir. Diş eti çekilmesi genelde ön dişlerde görülen bir diş problemidir. Görüntüsü ile kişiyi son derece rahatsız eder. Aynı zamanda hassasiyet de oluşturur. Soğuk ve sıcak yiyecek ve içeceklere karşı dişler, son derece hassaslaşır.

Diş Eti Çekilmesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Diş Eti Çekilmesinin Nedenleri Nedir?

Diş eti çekilmesinin nedenlerinden biri yaşın ilerlemesidir. İleri yaşlarda vücutta bulunan her organda çekilmeler olur. Bu çekilme diş etlerinde de görülür. Yaşlı kişilerde herhangi bir çürük yoksa ya da bu durum görüntü açısından problem olmuyorsa hekimler tarafından tedavi önerilmez. Ağız bakımının yeterli olmaması da diş eti çekilmesinin bir nedenidir. Bu durumda plak birikimi ile diş eti iltihabı meydana gelir ve ardından diş etleri yavaş yavaş çekilmeye başlar. Dişleri çok sert kıllı fırçalarla fırçalamak da çekilmenin bir nedenidir.

Tartar, yani diş taşı da diş eti çekilmesini tetikler. Tartar diş etlerine mekanik baskı yapar ve çekilmesine neden olur. Bazen ortodontik tedaviler sonrasında da diş eti çekilmesi görülebilir. Ortodontik tedavi dişler hareket ettirilerek yapılan bir tedavi şeklidir. Bu hareket esnasında ince çene kemiğinde diş eti çekilmesi görülebilir. Ayrıca diş hekimlerinin bruksizm adını verdikleri diş sıkma olayı da diş eti çekilmesini tetikler. Özellikle gece uyku sırasında dişlerini sıkan kişiler, zaman içerisinde diş eti çekilmesi ile karşı karşıya kalmaktadır.

Diş Eti Çekilmesi Tedavi Yöntemleri

Diş eti çekilmesi bazı durumlarda tedavi gerektirmez. Bazı durumlarda da hekimler tarafından tedavi önerilir. Tedavi yöntemlerinden biri, çekilmenin oluştuğu bölgeye dolgu uygulanması ve kaplama yapılması şeklindedir. Diş eti çekilmesi arka dişlerde görülüyorsa, ön dişlerdeki gibi kaplama yeterli olmayacaktır. Bu durumda diş eti cerrahisine başvurulması gerekir.

Tedavi sürecinde önce ve sonra sigaradan uzak durulması gereklidir. Tedavinin yapıldığı bölgede yeni bir doku oluşacağı için sigara bu dokunun yenilenmesini bozar. Bu nedenle hekimler tarafından sigara içilmesi tavsiye edilmez.