Düzenli olarak yapılan fiziksel aktiviteler her insan için hayatın her evresinde oldukça faydalıdır. En çok merak edilen sorulardan birisi de gebelerin fiziksel aktiviteleri yerine getirmesinin zararlı olup olmadığıdır. Her insan gibi elbette gebe olan kişiler de fiziksel aktiviteleri yerine getirebilir. Fiziksel aktiviteler gebeler için çok fazla fayda sağlar. Ancak yapılan egzersizlerin gebe kişinin genel durumuna uygun yapılması gereklidir. Fiziksel aktivitelere başlamadan önce doktor kontrolünden geçilmeli ve doktor izin verirse egzersizlere başlanmalıdır.

Sorunsuz bir gebelik geçiren kişiler aerobik ve germe egzersizleri yapabilirler. Böylece daha sağlıklı olurken doğum da kolaylaşır. Gebelikte fiziksel aktivitede bulunmak hem gebenin kilosunu kontrol etmesin, diyabet gibi hastalıkların engellenmesine ve gebenin ruhsal açıdan da iyi hissetmesine yardımcı olur. Fiziksel hareketsiz olan gebelerde aşırı şişmanlık, diyabet gibi komplikasyonlar gözlenebilir. Ancak gebeliği sorunlu olarak geçen kişilerin fiziksel aktivitelerde bulunması pek önerilmez.

Fiziksel Aktivitede Bulunmaması Gereken Gebeler

Bazı gebelerin fiziksel aktivitede bulunması daha önce de bahsettiğimiz gibi önerilmez. Çünkü bu tür gebeler için fiziksel aktiviteler riskli olabilir. Egzersiz yapmaması gereken gebeler; KOAH hastası olanlar, kalp hastalığı bulunanlar, rahim ağzı yetmezliği olanlar, erken doğum riski bulunanlar, 16 hafta ve üzerinde kanaması olanlar, daha önceki gebeliğinde erken doğum gerçekleştirmiş olanlar, suları gelen gebeler, ciddi anemi rahatsızlığı bulunanlar, gebelik zehirlenmesi ve gebeliğin sebep olduğu tansiyon hastalığı bulunanlardır.

Gebelikte Fiziksel Aktivitelerin Yararları

Gebelikte fiziksel aktivitelerde bulunmak gebe için sayısız fayda sağlar. Öncelikle gebenin kilo kontrolünü yaparak diyabet riskini düşürür. Böylece gebenin sezaryen doğum oranı ve pre-eklamsi oranı düşürülmüş olur. Özellikle gebelikte yapılan su sporları gebenin sırt ağrılarını önemli ölçüde azaltır. Ayrıca doğumdan sonraki iyileşme yapılan egzersizler sayesinde hızlanmış olur.

Gebelerin Fiziksel Aktivitede Bulunurken Dikkat Etmesi Gereken Unsurlar

Gebelerin fiziksel aktivitede bulunması yararlıdır ancak bunu yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar da bulunur. Bu unsurlara uyulmadığı takdirde gebenin ve bebeğin hayatı riske atılabilir. Öncelikle gebe günde 20-30 dakika egzersiz yapmalıdır. Egzersiz sırasında düzenli bir şekilde su alımına dikkat etmelidir. Yapılan sporlar 45 dakikayı geçmemelidir ve ağır olmamalıdır.