Halk arasında bir tür cilt hastalığı olarak bilinen ve köpeklerde alerjik atopik dermatit ya da diğer bir adı olan egzama olarak bilinir. Hastalığın ortaya çıkmasının alerjik bir durum olduğu söylenilir. Hastalık bünyesinde şişme ve ciltte oluşan kızarıklar, tahrişler ile gözlemlenir. Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalara göre henüz hastalık konusunda bir tedavi seçeneği bulunmamıştır.

Yapılan incelemelere göre hemen hemen her hayvanda meydana gelebilecek bir sorun olarak görülür. Alerjik atopik dermatit hastalığı adı altında bugün birden fazla hayvan sahibi kişi, veteriner kliniklerini ziyaret etmektedir. Hastalığın tedavisi hakkında henüz bir gelişme kaydedilmediği gibi hastalığın ortaya çıkış nedenleri de tam anlamıyla bilinmiyor.

Alerjik Atopik Dermatit Hastalığı Hayvanlara Nasıl Bulaşır?

Köpekler egzama adı verilen bu hastalığı dış ve içsel faktörlere bağlı olarak alabilir. Çevresel faktörlere bağlı olarak, farklı tarzda bitkilerden gelen polenlerin bu hastalığın ortaya çıkmasında etkili olduğu söylenilir. Toz akarları, mantarlar, küf ve böceklerde bu hastalığın oluşumunda çevresel faktörlerdendir. Bunların yanı sıra sentetik kumaşlarında köpeklerde alerjik atopik dermatit hastalığını tetiklediği bilinir.

Saymış olduğumuz bu nedenlerin içerisinde ise en çok toz akarlarının bu hastalığa sebep olduğu açıklandı. Sadece bu hastalıkla kalmayıp bu hastalığa yakalanan bir hayvan devamında enfeksiyon kaynaklı sorunları da yaşayabilir.

Köpekler Oluşan Alerjik Atopik Dermatit Hastalığı Belirtileri Nelerdir?  Nasıl Anlaşılır?

Sadece bir belirtiden şüphelenip hayvana alerjik atopik dermatit teşhisi koymak doğru olmaz. Bu hastalığın bilinen belirtileri sadece bir tane ile sınırlandırılmamalıdır. Teşhis konulması için birden fazla semptomun bir arada gözükmesi gerekir. Veteriner hekim, muayene sırasında köpeği incelerken, aynı zamanda size bu belirtileri ve daha başka şikâyetlerin olup olmadığı konusunda sorular yöneltecektir.

Belirtilerin arasında ilk göze çarpan kaşıntıdır. Bacaklarda oluşan iç ve dış kısımlarda deride kalınlaşmanın gözlemlenmesi, ara ara tekrarlayan dermatit nöbetlerinin olması, bunların yanı sıra yüzde ve ciltte meydana gelen kızarmalar belirtiler arasındadır. Kuru cilt yapısının olması da ayrıca dikkat çeker. Kulaklarda sık sık dış iltihabın görünmesi de hastalığın belirtileri arasında yer alır. Cilt sorununun tanımlandığı andan itibaren bazı testler yapılır. Sonuçlara göre köpeğinizin alerjisi olduğu maddeler konusunda biraz daha dikkatli olmanız önerilir.