Boyunda ağrısı, toplumda çok sık rastlanan şikâyetlerden birisidir. Boyun ağrılarının nedenleri farklıdır. Uzun süre masa başında çalışmak, ağır işler yapmak, telefon ile uzun süre konuşmak, boyun fıtığı, boyun kireçlenmesi ve boyun düzleşmesi de boyun ağrısına sebep olan rahatsızlıklardan bazılarıdır. Boyun ağrısının nedeni mutlaka bulunup, tedavi edilmelidir. Aksi takdir de hayat kalitesini düşürebilir.

young working woman neck pain
Boyun Ağrısı Sebepleri Nelerdir?

Boyun Ağrısının Nedenleri Nelerdir?

Boyun ağrısının nedenleri şu şekildedir:

Sürekli bilgisayar ya da telefona bağlı bir işte çalışan kişiler, genel de kas sıkışması yaşar. Kas sıkışması baş ve boyun ağrısı yapar. Egzersizler ya da kolları çok hareket ettirmek, boyun kaslarını zorlayıp, sıkışmaya neden olur ve boyun ağrısı oluşur.

Vücutta yer alan her eklem gibi, san içerisin de boyun eklemeleri de aşınabilir. Aynı zamanda yaş ilerledikçe kas ve eklemler de yaşlanır. Kıkırdak bozukluğu meydana gelir. Eklem aşınmaları, boyun ağrısı nedenlerindendir.

Boyun da yer alan omurlar da oluşan fıtıklar ve aşınan diskler, sinirlere baskı yapar ve ağrı oluşur

Herhangi bir kaza sonucu alınan darbeler, omuz yaralanması yapabilir. Genel de baş bölgesinin sarsılmasından dolayı oluşan boyun ağrısı, şiddetli ve zorlayıcı olabilir.

Romatizma ya da menenjite bağlı hastalıklar boyun ağrısı yapabilir.

Boyun Ağrısı Nasıl Geçer

Boyun ağrısı, çoğu hareketi kısıtlayabilir ve günlük hayatta sorunlara neden olabilir. Eğer bir kaza ya da yaralanma sonucun da oluşan bir boyun ağrısı yoksa kendi kendinize boyun ağrısını hafifletecek, bazı yöntemler vardır.

Kas gerilmesi ve burkulmalara bağlı olarak oluşan boyun ağrıları için, en iyi yöntem dinlenmektir. Dinlenme, özellikle belirli bir süreç içinde kendiliğinden iyileşmeyi sağlar. Boyunu zorlayacak hareketler kısıtlandığı için, ağrı daha çabuk geçer. Bu süreçte dikkatli olmak, iyileşme sağlayacaktır.

Eğer şişlik varsa buz koymak iyi gelecektir. Buz koyup, dinlenmek boyuna iyi gelir. Özellikle tendonların kendiliğinden iyileşmesini sağlar. Bazı durumlarda da sıcak uygulamak iyi gelir. Sıcak kompres genellikle fıtık ya da düzleşmeye bağlı olan ağrılar için kullanılır.

Boyun bölgesine uygun hareketlerle masaj yapmak, kaşları gevşetici etki yaratır ve ağrı bir süreliğine de olsa azalır. Bu spazmlara bağlı ağrılara iyi gelen bir uygulamadır.