Günlük hayatta hepimiz stres ve kaygı duyacağımız olaylarla karşılaşırız. Stres farklı hastalıklara sebebiyet verebilir. Bu hastalıklardan birisi de dişler üzerinde ortaya çıkabilir. Eklem ağrısı ve bruksizm denilen bu hastalık gece dişleri sıkma sonucu meydana gelir. Kişi uyku sırasında günün stresine bağlı olarak dişlerini sıkar ve bu istem dışı bir harekettir. Yani kişiler bilinçli olarak dişlerini sıkmazlar. Gün içinde stresin artmasıyla beyne gönderilen stres yoğunluğu da artar. Bunun sonucunda çiğneme kasları gelişir. Kişiler de istemsiz dişlerini sıkmayı sürekli hale getirir. Dişlerin bu şekilde sürekli olarak sıkılması aşınmalarına ve eklem ağrılarına yol açar.

Eklem Ağrısı Ve Bruksizm

Eklem Ağrısı ve Bruksizm Nedenleri

Eklem ağrısı ve bruksizmin temelinde yatan sebepler psikolojik rahatsızlıklardır. Bu psikolojik rahatsızlıklar kaslarda çeşitli semptomların gözlenmesine neden olabilirler. Bruksizm denilen diş sıkması uyku sırasında daha sıklıkla yapılır. Bunun yanı sıra, kişi gün içinde istem dışı kendini dişlerini sıkarken bulabilir. Tüm bunların sebebi stres ve kaygıdır. Eklem ağrısı ve bruksizm erken teşhis edilemezse ağızda çeşitli sorunlara yol açabilir.

Eklem Ağrısı ve Bruksizm İçin Hangi Doktora ve Bölüme Başvurulmalıdır?

Eğer kendinizi sürekli olarak dişlerinizi sıkarken bulursanız bunu tedavi ettirmek için öncelikle bir diş hekimine muayene olmanız gerekir. Diş hekimi bruksizm tedavisi için en etkili yolu uygulayacaktır. Ayrıca eklem ağrısı ve bruksizmin temelinde psikolojik rahatsızlıklar yattığından dolayı bu rahatsızlıklarınızı ve stres yönetiminizi tedavi ettirebilmek için bir psikiyatristten yardım almalısınız.

Eklem Ağrısı ve Bruksizm Tedavi Yöntemleri

Eklem ağrısı ve bruksizmin ortaya çıkmasına stres ve kaygı bozuklukları sebep olduğundan dolayı psikiyatristler tarafından bu rahatsızlıkların tedavisi yapılabilir. Böylece hastalık iyice ilerlemeden önlemi alınmış olur. Bunun yanında ortaya çıkan semptomları tedavi ettirmek için diş hekimlerine de başvurulmalıdır. Diş hekimi bruksizmi tedavi edici çeşitli egzersizler ve ilaç tedavileri uygulayabilir. Gece takmak üzere diş plakları verebilirler. Böylece kişinin gece diş sıkması engellenmiş olunur. Eğer bu tedaviler işe yaramazsa ek ilaçlar da verilebilir. Ayrıca çeneye dolgu yaptırmak da bruksizm tedavisinde etkilidir. Bunun yanında hastanın eksik dişleri varsa protez tedavileri uygulanarak bruksizmin önüne geçilebilir.