Küçük büyük çoğu insanın korkulu rüyası olan diş ağrılarının en büyük sebebi çürüklerdir. Dişlere gerekli bakımı sağlamamak zamanla diş çürümelerine neden olur. Dişlerdeki bu çürükler zamanında tedavi edilmez ise çürük,  diş katmanlarında ilerleyerek dişin kaybedilmesine neden olabilir. Kanal tedavisi çok ciddi bir şekilde çürüyen dişi çekmek yerine onarmak için kullanılan bir tedavi yöntemidir. Diş dıştan içe doğru mine, dentin ve pulpa katmanlarından oluşur. Pulpa kök içinde bulunan yumuşak bir dokudur. Kanal tedavisinde dişin kanalları içindeki sinir ve pulpa tamamen temizlenir ve bu kanallar özel dolgu malzemeleri ile doldurulur. Lokal anestezi ile diş bölgesi tamamen uyuşturulduğundan hasta hiçbir acı hissetmez.

Kanal Tedavisinde Aşamalar

Dişçiye başvurulduğunda öncelikle dişin durumunu görmek için diş hekimi röntgen çekimi ister. Eğer çürük diş dolgu ile kurtarılamayacak kadar çürümüş ise hekim kanal tedavisi başlatır. Öncelikle lokal anestezi ile uyuşturulan diş özel bir alet ile kökler açığa çıkana kadar temizlenir. Kök içlerindeki sinirler hekim tarafından tamamen temizlenir. Diş hekimi bu aşamada geçici dolgu koyarak bir hafta bu şekilde bekletebilir. Bu işlemin nedeni dişin herhangi bir enfeksiyon ve ağrı oluşturup oluşturmayacağını görmektir. Bir hafta bekleyen dişte artık sinirler tamamen ölmüştür. Eğer herhangi bir ağrı veya enfeksiyon oluşmamış ise diş hekimi diş kanallarını özel bir madde yardımıyla tamamen kalıcı olarak doldurur. Bu aşamada kullanılan malzemeler  insan sağlığı açısından zararlı hiçbir etken içermezler.

Kanal Tedavisinin Avantajları

Çürüyen bir diş enfeksiyonlara neden olacağından  ve kalp sağlığını olumsuz etkileyeceğinden mutlaka tedavi edilmelidir. Veya en kötü ihtimal ile  çekilmelidir. Diş çekimleri geri dönüşü olmadığı  için tercih edilen bir yöntem değildir. Kanal tedavileri diş çekimlerinin tersine dişi kurtarmak için yapılan en iyi tedavi yöntemidir. Diş çekimlerinden sonra dişin yerine yapılan implant tedavilerinin maddi ve manevi açıdan çok külfetli olduğu düşünülürse kanal tedavileri çürük bir dişi kurtarmak için yapılan en iyi tedavi yöntemidir. Ayrıca doğal dişlerimizin bütünlüğünü koruması açısından kanal tedavisi çok önemlidir.