Karpal tünel sendromu vücudumuzda bulunan bir sinir sistemi üzerine yapılan baskılar neden olur. Karpal tünel insan bedeninde avuç içlerinde bulunan kısma verilen isimdir. Avuç içlerinde bulunan sinir sistemine uygulanan baskılar zaman içinde karpal tünel sendromuna yol açarlar. Bu sendrom neticesinde avuç içlerinde, ellerde ve kollarda güç kaybı ve uyuşmalar meydana gelir.

Bazı vakalarda karıncalanma ve halsizlik de görülmektedir. Karpal tünel sendromu genellikle ellerin aşırı kullanıldığı zamanlarda yorulduğuna dair işaret vermesi ile görülür. Karpal tünel sendromunun görülme sıklığı insanların anatomik yapıları ve tekrarlanan el hareketlerini yapmaları ile doğru orantılıdır. Ayrıca bazı yan hastalıklar da karpal tünel sendromunu tetikler.

Karpal Tünel Sendromu Neden Olur?

Avuç içlerinde bulunan median sinir sisteminin dışarıdan uygulanan baskılar nedeniyle zarar görmesi neticesinde karpal tünel sendromu gelişir. Bu sinir sistemi avuç içlerinden başlayarak bileklerden geçerek kollara doğru uzanan bir sistemdir. Bazen de median sinir sistemi ile ilgisi olmadığı halde hastalık gelişebiliyor. Bilek ve ellerde görülen kırık ve çıkıklar sendromun gelişmesinde önemli rol oynarlar.

Karpal tüneller kadınlarda erkeklere oranla daha dar ve daha güçsüzdür bu nedenle erkeklere oranla kadınlarda karpal tünel sendromu daha sık rastlanır. Cinsiyetten bağımsız olarak diyabet gibi bazı kronik rahatsızlıklar da hastalığın gelişmesinde etkili olabiliyor. Romatoid artrit de bilek ve ellerde bulunan sinir sisteminin etrafını kaplayarak baskı oluşmasına ve dolayısı ile sendromun gelişmesine neden olabilir. Aşırı kilo yani obezite de hastalığın gelişmesinde yağ oranının artması ile görülmesine neden olmaktadır.

Karpal Tünel Sendromu Nasıl Tedavi Edilir?

Her hastalık da olduğu gibi karpal tünel sendromunda da erken teşhis tedaviyi olumlu etkilemektedir. Belirtiler görülmeye başlandığı gibi tedaviye başlanması en kısa sürede tahribatın iyileştirilmesine yardımcı olur.

Tedavide kullanılacak olan yöntem tamamen sendromun seviyesi ile alakalıdır. Erken tanı ile ilk aşamada fark edilen karpal tünel sendromu fizik hareketleri ile tedavi edilirken ileri seviye bir sendrom fizik tedaviye eşlik eden ilaç tedavisi ile mümkün olmaktadır.