Kedi ve köpekler, insan dostu, sevimli ve doğaya güzel bir  farklılık katan canlılardır. Bu minik dostların bakımı ve çeşitli hastalıklardan korunması için insanlara görev düşmektedir. Kedi ve köpeklerde tedavi edilmediği süreçte iç ve dış parazit diye 2’ye ayrılan parazit çeşitleri görülür. Bu tedavi süreci hem minik dostların sağlığı hem de insan sağlığı için oldukça önemlidir. 2 kategoriden oluşan (iç ve dış parazit) paraziter tedavi ile uygulanacak olan işlemler sayesinde karşılaşılabilecek hastalıklardan korunmuş olurlar.

Yapılacak Olan Tedavi

Yapılacak olan koruma aşıları ve düzenli yapılan tedavi ile de kedi ve köpeklerin bu parazitlerden kurtulmasını sağlayacaktır. Aşılara yavru köpekler 45 günlük olunca başlanmalıdır. Dış parazitlerden korumak için (pire, kene vs.) kedi ve köpeklerin ense bölümüne ense damlası damlatılır. Bu sayede dış parazitlerden korunmuş olurlar. Yapılan ense damlası hayvanları yaklaşık 2 ay boyunca korur. Dış parazitlerden kaynaklanan cilt sorunu veya enfeksiyon olmuş ise her ay düzenli bir şekilde tedavileri yapılmalıdır.

Parazitler Hastalıklara Yol Açar

Bu tedaviler en az 3 ayda bir uygulanmalıdır. Yapılmadığı takdirde hayvanlarda oluşan kurtlar, tenyalar kedi ve köpeklerin bağırsağına yerleşerek, çeşitli hastalıkların çıkmasına sebep olurlar. (Tüy dökülmeleri, kansızlık, çeşitli bağırsak hastalıkları, kanamalar, kilo kaybı, sarılık, solunum güçlüğü gibi)

İç parazit uygulaması, kedi ve köpeklerin iç organlarında yaşayan parazitlerin canlılığını yitirerek dışkı yoluyla atılmasını sağlar. Damla veya iğne şeklinde yapılan bu tedaviler hem hayvan hem de insan sağlığı için çok önemlidir. Bu zararlı parazitler hayvanların dışkılarında yumurta bırakmak suretiyle  çevreye yayılmalarını sağlar. Bu sebeple insanlara da çeşitli enfeksiyonların bulaşmasına sebep olur. Bu açıdan tedavileri ihmal edilmemelidir.

Parazit Belirtileri

Kedi ve köpeklerde dış parazitten kaynaklanan belirtileri gözle görmek mümkündür. Deri üzerinde oluşan alerjik durumlar, tüylerin canlılığını yitirmesi ve dökülmesi, kaşınma ve kızarıklık ve buna benzer belirtiler görülür. Bu parazitlerden meydana gelen mantar hastalığı insanlara da bulaşır. Bu hususta çok dikkat edilmelidir. Bu sebeple düzenli şekilde yapılan tedavi(aşı ve ilaç) ile bu parazitlerden kaynaklanacak olan hastalıklardan hem sevimli dostlar hem de insanlar korunmuş olacaktır.