Omega-3 vücudumuz için gerekli olan bir tür yağ asidi çeşididir. Omega-3 vücudumuz için çok fazla fayda sağlar. Öncelikle kanda bulunan trigliserit seviyesini önemli ölçüde düşürür. Triglesit yüksekliği yüksek tansiyona, kalp rahatsızlıklarına, diyabete sebebiyet verebilir. Omega-3 bu triglesit seviyesini dengeler. Ayrıca kişileri kanser riskine karşı korurlar. Özellikle kadınlarda gözlenen meme kanserinin ortaya çıkma olasılığını önemli ölçüde düşürürler. Bunun yanı sıra depresyona, strese, kaygı bozukluğuna iyi gelirler.

Yani psikolojik rahatsızlıkların önlenmesinde ve tedavi edilmesinde etkilidirler. Ayrıca dikkat eksikliğine karşı da savaş açarlar. Karaciğer yağlanmasında son derece koruyucu bir rol oynarlar. Eğer kişide mevcut bir karaciğer yağlanması bulunuyorsa bu rahatsızlığa karşı da azaltıcı etkidedirler. Gençlerde ve çocuklarda gözlenen astım riskini önemli boyutta düşürürler. Bunun yanı sıra Omega-3’ün ağrı kesici özellikleri de bulunur. Yani ağrının giderilmesinde de etkilidirler. Ayrıca hamilelikte Omega-3 alınması bebeğin zihinsel ve fiziksel gelişimi için son derece önemlidir.

Omega-3 Hangi Hastalıklara Karşı Koruma Sağlar?

Omega-3’ün birçok farklı faydasının bulunduğundan söz etmiştik. Omega-3 yağ asitlerinin bir diğer faydası da çeşitli hastalıklara karşı koruma sağlamasıdır. Ayrıca sahip olunan hastalıkların semptomlarının tedavi edilmesinde de son derece etkilidir. Peki nedir bu Omega-3’ün koruma sağladığı hastalık türleri? Öncelikle çağımızın hastalığı olan Alzheimer hastalığına karşı koruma sağlar.

Hafızayı güçlendirici özelliğinden dolayı unutkanlık ve bunama hastalıklarının oluşmasını da engeller. Ayrıca görme sorunlarının ortadan kaldırılmasına da yardım eder. Bunların yanı sıra otizm hastalığının ve benzeri sinirsel rahatsızlıkların ortaya çıkmasını engeller. Omega-3 depresyon ve stresin sebep olduğu çeşitli hastalıkların ortadan kaldırılmasında da son derece etkilidir. Bunlara ek olarak bipolar bozukluk, şizofreni hastalığı, DEHB ile davranışsal sorunlar gibi çeşitli psikolojik rahatsızlıklara karşı da Omega-3 tüketerek korunmak mümkündür.

Omega-3 Yağ Asidi İçeren Besinler

Omega-3 birçok farklı besin türünde bulunur. Bu besinlerin tüketilmesi vücudumuz için gerekli miktarının alınmasını sağlar. Bu yağ asidi bulunan besinler avokado, soya fasulyesi, lahana, ıspanak, Chia tohumu, Kanola yağı, et ve süt ürünleri ve deniz ürünleri şeklinde sıralanır.