Tenisçi dirseği, kasların el bileğini geriye doğru çekmesi sonucunda oluşan, dirseğin dış tarafından görülen bir problemdir. Çeşitli sebeplere bağlı oluşabilir fakat en büyük nedeni, sürekli zorlamadır. Zorlanma sonucunda kaslar da küçük yırtıklar oluşabilir. Bir çeşit deformasyondur.

Tenisçi Dirseği Kimler de Görülür?

Tenis sporu ile uğraşan ya da raket kullanan kişiler de sıklıkla görülür. Bunun dışında el bileğini çok kullanan ve zorlayan kişilerde de rastlanan bir durumdur. Her gün bir kaç saat, el bileği gücü ile iş yapan herkeste, tenisçi dirseği sorunu görülebilir. Tesisat ve boya işi yapanlar, keresteciler ya da sürekli bez sıkan ev hanımların da görülebilir. En çok görüldüğü yaş grubu, 30-50 yaş grubudur.

Tenisçi Dirseği Belirtileri Nelerdir?

Tenisçi dirseği oluşan kişiler de dirsek kısmın da bir kemik çıkıntısı görülür. Kolun ön kısmına doğru bir ağrı yapar. El bileği hareket ettirildiği zaman, ağrı şiddetlenir. Bir poşet taşırken ya da bir çaydanlık kaldırırken, tenisçi dirseği sorunu olanlar, güçlük çeker. Kollarda güç kaybı ve sürekli kronik bir ağrı vardır. Problem ani bir hareket sonucun da başlayabilir ya da bir kaç gün için de görülebilir. Başlar da çok fazla ağrı hissedilmez ama zaman için de dayanılmaz bir hal alabilir. İlerleyen tenisçi dirseği vakaların da kapı açıp kapatmak bile, işkence haline gelebilir.

Tenisçi Dirseği Nasıl Tedavi Edilir?

Eğer çok şiddetli bir ağrı yoksa, dinlenme ve soğuk kompres uygulanarak azaltılabilir. Aynı zaman da kas için kullanılan ağrı kesiciler de rahatlatıcı olabilir. Eğer spor olarak raket kullanıyorsa, bir kaç değişiklik yapılarak, ağrı sorunu engellenebilir. Spor öncesi ısınma ve egzersiz yapmak, ve bilekten ziyade ön kolla atış yapmak, faydalı olacaktır. Bilek bantları da kullanılabilir. Eğer, 1 ay sonun da olumlu bir gelişme görülmezse, tedavi şekli değiştirilir.

Kortizon iğnesi etkilidir ve uzun senelerden bu yana uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bir kaç kez tekrarlanması, olumlu sonuçlar verir. Son dönemler de farklı tedavi yöntemleri denenmeye başlamıştır. Bunlar PRP ile şok dalga uygulama yöntemidir.