Vertigo

Latince bir kelime olan vertigo, baş dönmesi anlamına gelmektedir. Hastada vertigo varsa başının ve etrafının döndüğünü hissetmektedir. Vertigo, hastalık gibi algılansa da hastalık değil bir durumdur. Baş ağrısı ya da çınlama gibi durumlarla, farklı hastalıkların geldiğinin belirtisini göstermektedir. Kalp ve damar sistemi ya da metabolizma ile ilgili hastalıkların anlaşılmasında vertigodan destek alınabilmektedir.

exhausted tired woman with closed eyes touching head
Vertigo Nedir?

Vertigo Nedenleri Nelerdir?

Vertigonun oluşabilmesi için vertigo nedenleri gözlemlenmelidir. Bilinen vertigo nedenleri şu şekilde sıralanmaktadır;

Bu durumun ortaya çıkmasına neden olacak konulardan da uzak durulması gerekmektedir.

Vertigo Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vertigonun oluştuğu durumlarda vertigo tedavisi aranmaktadır. İlk olarak neden vertigo oluştuğu anlaşılmaya çalışılmalıdır. Buna göre bir tedavi yöntemi geliştirilmektedir. Beyinden kaynaklı olan durumlarda psikiyatrinin müdahale etmesi gerekebilmektedir. Çeşitli hareket ya da egzersizlerle giderilebilmektedir. Uyurken hafifçe kaldırılan yastıklar tercih edilmelidir. Çok hızlı hareketlerden kaçınılması gerekmektedir. Yataktan kalkarken yavaş kalkılmalıdır. Yüksek bir rafa ulaşmak için vücudunuzu zorlamayın. Bir nesneyi alabilmek için eğilmekten uzak durun. Başınızı hareket ettirirken daha dikkatli hareket ettirin. Doktorunuzun da önerisiyle vertigo tedavisini gerçekleştirebilirsiniz.

Vertigosu Olanlar Nelere Dikkat Etmelidir?

Vertigosu olan kişilerin dikkat etmesi gereken bazı durumlar söz konusudur. En çok dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi uyku düzenidir. Yetersiz ve düzensiz uykular vertigoya neden olabileceği gibi farklı hastalıklara da neden olabilmektedir. Vertigosu olan kişinin kendisi çok sıkıntılı ve stresli olan durumlara sokmaması gerekmektedir. Bu durumda vertigo artabilmektedir. Bu da daha fazla rahatsız olunmasına neden olmaktadır. Bağışıklık sistemi güçlü olan kişiler vertigodan daha rahat kurtulabilmektedir. Aşırı tuzlu ya da yağlı gıdalar tüketilmemelidir. Bunun yerine sağlıklı ve taze gıdalar tercih edilmelidir. Özellikle bu rahatsızlığı sık sık yaşayan kişiler çok hareketli sporlardan ve hareketlilikten uzak durmalıdır. Sıvı tüketimi arttırılarak vertigo tedavi edilebilmektedir. Bunun yanı sıra kahve ya da kola tüketiminden de kaçınılması gerekmektedir.